باشگاه فوتبال پرسپولیس

۷ مطلب در آبان ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

نبرد حساس

هفته آینده تیم های پرسپولیس و تراکتور سازی در ورزشگاه آزادی بازی خواهند کرد. از زمان بازگشت به لیگ و افزایش آن، این بازی یکی از مسابقات حساس فصل بوده است. بازی های پرهیجان، حضور پرشور طرفداران، ستارگان متعدد در زمین و البته رقابت های جدولی مهمترین عوامل در این بازی با حضور پرشور از علاقه مندان به بوی خاصی است.


تراکتورها اغلب نیاز به بیش از 10 درصد از ظرفیت آزاد میدان دارند، اما در چهار تا چهار سال گذشته، پرسپولیس تلاش کرده است تا با توجه به حساسیت بالا بازی، به طور کامل از مزایای میزبانی استفاده کند.


در این زمان دو تیم در موقعیت مخالف قرار دارند که رقابت های قوی در جدول دارد و این 3 امتیاز می تواند تا حدودی رتبه بندی خود را در نیم فصل بدست آورند. از این رو، تراکتور ها قصد دارند حضور بزرگی در ورزشگاه آزادی داشته باشند و اکنون تعداد زیادی اتوبوس برای سفر به تهران رزرو کرده اند. با این حال، به طور کلی، 5-6 هزار هوادار تراکتور از تهران به ورزشگاه آزادی می روند. با توجه به تخصیص 10 درصد از ظرفیت ورزشگاه آزادی (78000 کرسی)، معلوم نیست که هواداران آینده از آذربایجان به تهران باشد در استادیوم مستقر خواهد شد.


فروش بلیط نیز آغاز شده است و طرفداران مشتاق تقریبا نیمی از بلیط را خریداری کرده اند و همچنان به فروش آنلاین ادامه می دهند. جالب توجه است که طرفداران هر دو تیم در شبکه های اجتماعی از تماشاچیان خود می خواهند برای اولین بار از عنوان تیم برای خرید بیشتر از استادیوم خرید کنند؛ چیزی که فقط در ایران اتفاق می افتد! از سوی دیگر، سازماندهی یک بازی در تعطیلات عمومی نیز اجازه خواهد داد که تیم پرسپولیس از ساعتهای اولیه بعد از ظهر تا ورزشگاه طرفداران تراکتور شود.


در ضمن، باشگاه پرسپولیس و شورای تامین چند درصد از استادیوم آزادی را به تیم مهمان ارائه خواهد داد و مهمتر از همه، شما باید سیستم فروش بلیط را ببینید. آیا می توان آن را به طور صحیح فروش بلیط، و نیروهای اجرای قانون موفق به اختصاص آن؟ آیا تیم های دو تیم در موقعیت صحیح قرار دارند؟

  • تیم پرسپولیس
  • ۰
  • ۰

پرسپولیس تیم سوم در نظرسنجی روزنامه مارکا شد که طرفدارانش بسیار پرشور است.


مارکا اسپانیا چند روز پیش بین 40 تیم نظرسنجی کرد، که کدام تیم دارای پر طرفدارترین تماشاچیان است.


پرسپولیس در میان این گزینه ها  بود و امروز پرسپولیس با 400000 رای در سومین جایگاه سوم در جهان ماند.


بر اساس گزارش روزنامه اسپانیا، 4 میلیون عضو در رای گیری شرکت کردند و تیم پانژان اروگوئه با یک میلیون و 700 هزار رای به دست آمده اول و پالمیراس برزیل با یک میلیون رای در رتبه دوم قرار دارد.


همچنین تیم پرسپولیس با 3561 امتیاز و 9 پله صعود  از رده 178 به 169 رسید و بهترین تیم ایران در رنکینگ جهانی شد.

استقلال تهران هم با  3113 امتیاز  2 پله سقوط کرد و از رده 199 تا 201 پایین آمد.

  • تیم پرسپولیس
  • ۰
  • ۰

پرسپولیسی‌ها در این فصل نقل و انتقالاتی می‌توانند ۶ بازیکن سهمیه و ۳ بازیکن آزاد را به تیمشان اضافه کنند. به گفته حمیدرضا گرشاسبی، لیست پرسپولیس با وجود محمد انصاری و حسین ماهینی مصدوم، ۹ جای خالی دارد و هیچ مشکلی برای سرخپوشان برای خرید بازیکن به وجود نمی‌آید.


البته آن‌ها تا این لحظه اقدام به جذب ۵ بازیکن قطعی به نام‌های مهدی ترابی، مهدی شیری، مهدی شریفی، سعید کریمی و سروش رفیعی کرده اند و از این به بعد توانایی جذب حداقل ۴ بازیکن جدید دیگر را دارند. آن‌ها برای تقویت خط دفاع خود، نیاز به یک مدافع راست، یک مدافع چپ و یک مدافع میانی دیگر دارند و البته به دنبال مهاجم و هافبک هم هستند.


به همین علت، حدس اینکه چه لیست پرباری در جیب برانکو قرار گرفته، چندان عجیب نیست. او به محض اینکه به ایران برگردد، با گرشاسبی مدیرعامل پرسپولیس جلسه‌ای برگزار می‌کند ودر مورد بازیکنانی که باید به تیم اضافه شوند، مذاکره خواهد کرد.

  • تیم پرسپولیس
  • ۰
  • ۰

سازمان لیگ قبل از اعلام تاریخ برگزاری دیدار معوقه پرسپولیس - پیکان دو تاریخ را به باشگاه پرسپولیس و همچنین برانکو ایوانکوویچ پیشنهاد داد که البته برانکو با هیچ یک موافقت نکرد.


تاریخ‌های اول آذر و 28 آبان، دو روزی بود که سعید فتاحی برگزاری بازی در آنها را به پرسپولیسی‌ها پیشنهاد داد. با توجه به اینکه پرسپولیس در تاریخ 4 آذر ماه باید به مصاف تراکتورسازی برود، برانکو نپذیرفت که تیمش در فاصله کم دو بازی سنگین انجام دهد، آنهم در شرایطی که ملی‌پوشانش را باید دو روز قبل از بازی با پیکان تحویل می‌گرفت که قاعدتاً خسته بودند.


سازمان لیگ با وجود اینکه برانکو را مخالف هر دو برنامه در نظر گرفته شده دید در نهایت عصر روز گذشته (دوشنبه) اعلام کرد بازی عقب‌افتاده پرسپولیس - پیکان در تاریخ 28 آبان برگزار خواهد شد.

در شرایط موجود که تمرینات پرسپولیس تا روز جمعه تعطیل است و برانکو نیز قرار است روز یکشنبه هفته آینده (یک روز قبل از بازی تیمش با پیکان) به تهران برگردد، مسئولان این باشگاه در حال متقاعد کردن برانکو برای پذیرفتن برنامه سازمان لیگ هستند. اگرچه خود آنها نیز بر مشکلات تیم‌شان واقف بوده و اصلاً موافق این نیستند که در غیاب ملی‌پوشان به مصاف پیکان بروند، اما واقعیت امر این است که باشگاه پرسپولیس بعد از به تعویق افتادن دیدار سرخپوشان برابر پیکان به سازمان لیگ رسماً نامه زده است که حاضرند بازی عقب افتاده خود با این تیم را بدن حضور ملی‌پوشان برگزار کنند.


باید دید برانکو حاضر می‌شود تیمش را بدون سه ملی‌پوش خود (علیرضا بیرانوند، احمد نوراللهی و بشار رسن) به مصاف پیکان بفرستند یا نه. این در شرایطی است که سازمان لیگ به مسئولان باشگاه پرسپولیس اعلام کرده است تحت هیچ شرایطی برنامه اعلام شده برای دیدار این تیم با پیکان را تغییر نخواهد داد و در صورت عدم حاضر شدن سرخپوشان در این مسابقه نتیجه را 3 بر صفر اعلام خواهد کرد.

  • تیم پرسپولیس
  • ۰
  • ۰

برانکو ایوانکوویچ سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در کنفرانس خبری پس از دیدار فینال برگشت لیگ قهرمانان 2018 آسیا در جمع اصحاب رسانه گفت: قهرمانان من بازیکنانم هستند و تلاش کردند و از خود انرژی گذاشتند. آنها از نظر من برنده هستند.


وی افزود: خوشحالم و به این جو ورزشگاه آزادی افتخار می‌کنم که هواداران نشان دادند در دنیا بهترین هستند. بابت این حمایت از همه آنها ممنون هستم.


سرمربی پرسپولیس تصریح کرد: متاسفم که قهرمان نشدیم در حالی که می‌توانستیم به این مهم برسیم. افتخار می‌کنم که فینال آسیا با چنین فضایی برگزار شد. هواداران و بازیکنان ما نشان دادند که فوتبال در ایران چگونه است چون روح و بازی جوانمردانه داشتیم. از گرشاسبی و هیات مدیره پرسپولیس تشکر می‌کنم که آنها هم حمایت کردند تا نتایج درخشانی کسب کنیم.


ایوانکوویچ در ادامه عنوان کرد: البته بعد از این باخت باید شرایط را عادی کنیم اما انتظار دارم این بازی انگیزه مضاعفی برای کار بازیکنانم شود. متاسفانه انصاری مصدوم شد و شواهد نشان می‌دهد، مصدومیت او ساده نیست. باز هم به بازیکنانم تبریک می‌گویم که در لیگ قهرمانان بازی خوبی اجرا کردند و از همینجا به تیم ژاپنی تبریک گفته و برای آنها در جام باشگاه‌های جهان آرزوی موفقیت می‌کنم.


برانکو در خصوص اینکه دستش خالی بوده و با کمبود بازیکن مواجه شده است خاطرنشان کرد: من همیشه گفته‌ام حداکثر اعتماد به این بازیکنانم را دارم. ما تجربه متوسط رو به پایینی در این سطح از بازی‌ها داریم. چند بازیکن از تیم ما رفتند و چند نفر هم مصدوم شدند، نعمتی هم محروم شد و همه اینها شرایط را سخت کرد. باز هم به همین بازیکنان تبریک می‌گویم و نمی‌خواهم به گذشته فکر کنم بلکه به پیش رو و آینده فکر خواهم کرد.


سرمربی پرسپولیس در خصوص اینکه پرسپولیس فرم هجومی همیشگی را نداشت بیان کرد: ما یک تیم جوان داریم و آنها دوست دارند هجومی بازی کنند اما به هر حال حریف هم وضعیت خودش را داشت. آنها بازی سرعتی توام با پاسکاری را ارائه می‌کردند و طبیعی بود مثل همیشه بازی نکنیم. همین الان تعداد بازی‌های بازیکنان جوان ما در آسیا بیشتر از لیگ برتر است. طبیعی بود به خاطر تجربه کم‌شان نمی‌توانند خود را با کیفیت مسابقات آسیا تطبیق بدهند وگرنه ما در بازی‌های قبل، فوتبال هجومی ارائه کردیم. طبیعی است با شرایط فعلی نتوانیم مقابل تیم ژاپنی هجومی بازی کنیم. من هیچ گله‌ای از بازیکنانم ندارم و آنها تلاش خود را انجام دادند.


برانکو در پاسخ به سوال یک خبرنگار مبنی بر اینکه امروز بعد از دو دهه، خبرنگاران و تماشاگران خانم به ورزشگاه آمدند و چقدر امید دارید این اتفاق تکرار شود، افزود: من چهار سال است که در ایران هستم. هر روز در شهر با خانم‌هایی رو به رو می‌شوم که با فوتبال درگیر هستند. خوشحالم که خانم‌ها در ورزشگاه حضور داشتند و امیدوارم  مسئولان هم راه حلی پیدا کنند که خانم‌ها بعد از این در این مسابقات بیشتر شرکت داده شوند. اتفاقی که مردم را به ورزشگاه‌ها می‌کشاند همین است، جوانان به ورزش روی می‌آوردند و ورزش کردن یکی از بهترین راه‌ها است.

  • تیم پرسپولیس
  • ۰
  • ۰

هواداران تیم فوتبال پرسپولیس از ساعات اولیه صبح مقابل درهای ورودی ورزشگاه آزادی حاضر شده‌اند.


تیم فوتبال پرسپولیس امروز (شنبه) در دیدار برگشت فینال لیگ قهرمانان آسیا از ساعت ۱۸:۳۰ در ورزشگاه آزادی به مصاف تیم کاشیما آنتلرز ژاپن خواهد رفت.


در حالی که حدود ۹ ساعت به شروع این دیدار مانده، تعداد زیادی از هواداران پرسپولیس از ساعات اولیه صبح مقابل درهای ورودی استادیوم آزادی حضور دارند و منتظر باز شدن درهای ورودی هستند.


با وجود اعلام قبلی مسئولان مبنی بر عدم بلیت‌فروشی کاغذی در ورزشگاه، تعدادی از هواداران باز هم بدون بلیت به استادیوم آمده‌اند.


قرار است درهای ورودی ورزشگاه آزادی ساعت ۱۲ به‌روی هواداران باز شود و تماشاگران فقط می‌توانند با کارت ملی خود وارد ورزشگاه شوند.

  • تیم پرسپولیس
  • ۰
  • ۰

پرسپولیس در سال 1963 توسط علی عبدو تأسیس شد و از سال 1968 در اولین بخش فوتبال ایران بوده است. پرسپولیس در سالهای اول تاسیس خود، سه تیم را در بولینگ، بسکتبال و والیبال داشت. پرسپولیس باشگاه فوتبال باشگاه ورزشی و فرهنگی پرسپولیس است. باشگاه متعلق به وزارت جوانان و ورزش است. تلاش های زیادی برای خصوصی سازی این باشگاه صورت نگرفته است زیرا باشگاه انباشته شده است.

این باشگاه از سال 1973 در ورزشگاه آزادی بازی کرده است. آنها از تهران دربی، که یکی از بزرگترین تیم های آسیا است، با استقلال، مسابقه ای است که همیشه طرفداران فوتبال ایران را دنبال می کند. با توجه به کنفدراسیون فوتبال آسیا، پرسپولیس محبوبترین باشگاه فوتبال آسیا است.

پرسپولیس موفق به کسب یک رکورد 11 عنوان قهرمانی لیگ ایران، و همچنین پنج جام حصفی، دو سوپر جام و جام حذفی جام جهانی 1990-1991 شده است. بسیاری از بازیکنان قابل توجه برای این باشگاه، از جمله بازیگران سابق بایرن مونیخ، علی کریمی، علی دایی، وحید هاشمیان و مهدی مهدویکی، بازیکن سابق هامبورگ SV، بازی کرده اند. با این حال، علی پروین به عنوان بزرگترین بازیکن باشگاه شناخته می شود. پروین 18 سال از سال 1970 تا 1988 با باشگاه سپری کرده است. تعداد پیراهن او، هفت، توسط باشگاه بازنشسته شده است.

  • تیم پرسپولیس